Beter gevonden worden door de grote zoekmachines

Blog Beter gevonden worden door de grote zoekmachines


Als je een website of webshop hebt, dan wil je natuurlijk maar één ding: zoveel mogelijk bezoekers! Het probleem waar je in verreweg de meeste gevallen tegenaan loopt is dat je vaak niet de enige bent met een webshop in bepaalde artikelen/producten. En ook ben je vaak niet de enige site met info over dat ene specifieke onderwerp. Kortom, je hebt te maken met een flinke concurrentie die net als jij dat ene doel hebben.

Nu zijn er een aantal zaken die ertoe bijdragen dat jouw site goed geranked wordt door de grote zoekmachines. Zo is tekst en het gebruik van de juiste keywords in deze tekst belangrijk. Net zoals het aantal keren dat je deze keywords terug laat komen in de tekst. Daarnaast is het belangrijk dat jouw site logisch is opgebouwd, waarbij bezoekers een optimaal gebruiksgemak ervaren en niet snel wegklikken. Ook is het gebruik van foto en video aan te raden en vanzelfsprekend ben je actief op social media.

Bovenstaande is belangrijk, maar minstens zo belangrijk is het om zogenaamde backlinks te vergaren. Een backlink is in feite niets anders dan een verwijzing van een andere site naar die van jou. Hiermee laat je zoekmachines als het ware zien dat “anderen” jouw website belangrijk vinden om naar door te verwijzen. Dit moet als resultaat hebben dat ook de zoekmachines deze mening zijn toegedaan en je daarom belonen met een hoge klassering in de zoekresultaten. Logisch gevolg van dit verhaal is dat je dan denkt dat het aantal backlinks bepalend is, maar laat je hierdoor niet misleiden. Aantal is zeker een factor, maar een veel zwaarder wegende factor is de kwaliteit van de backlinks.

Kwaliteit en waarde van backlinks

Zoekmachines hechten aan kwaliteit en relevantie. Zoekmachines geven websites een waarde. Deze waarde wordt op verschillende manieren weergegeven, te weten:

  • Pagerank (pr)
  • TrustFlow (tf)
  • CitationFlow (cf)

Pagerank:

Dit is een methode (ontwikkeld door één van de oprichters van Google) die elke individuele pagina een bepaalde waarde geeft.

TrustFlow:

TrustFlow geeft aan hoe betrouwbaar een website is.

CitationFlow:

De CitationFlow geeft aan hoeveel verschillende websites verwijzen naar een bepaalde website.

Het spreekt voor zich dat hoe hoger deze waardes van een website, hoe interessanter het is om op deze website een link naar jouw website te krijgen. Maar hoe kom je er nu snel en gemakkelijk achter welke pr, cf en tf een bepaalde website heeft? Uiteraard kun je hiervoor allerlei tools gebruiken, maar die moet je dan wel weten te gebruiken. Daarnaast moet je vaak betalen voor deze tools. Gelukkig kan het ook anders. Op de website https://linkdirectoryoverzicht.nl/ vindt je een overzicht van de beste Startpagina in Nederland, gebaseerd op cf en tf.

Het is absoluut aan te raden om deze website te bezoeken en te gebruiken voor jou linkbuilding. Bezoek deze site dan ook en kijk welke sites qua pr, cf en tf bij jou en jouw website passen. Klik op de websites van jouw keuze en je kunt in verreweg de meeste gevallen direct een backlink (laten) plaatsen. Makkelijker kunnen we het niet voor je maken!

Recente berichten